نوشته شده توسط : yasamin

 

 

دیدی بعضی آدمها را ؟! که یک زمانی بوده اند و حالا که نیستند و قرار هم نیست که باشند درست در پرت ترین و بی ربط ترین نقطه ی زندگی که حتی فکرش هم نمیکنی یکهو سبز میشوند و تو خشکت می‌زند ؟!
دیدی گاهی در کنجِ خلوت یک غروب تنها ، میشوند یک لبخند مبهم و بی دلیل که بی اجازه روی لبهایت مینشیند و بی آنکه حتی خودت بفهمی سر بر شانه های تنهایی ات میگذارند؟! و تو یک لحظه به خودت می آیی و میبینی که ثانیه های طولانی ست که زل زده ای به یک نقطه ی دور و به یادش لبخند زده ای!!
همچین آدمی ؛ که جای خالی نبودنش ، " بودنش " را فریاد میکند...و لحظه ها...همه ی لحظه ها...سر و ته شان را که بزنی میرسند به "او" ... کسی که انگار همیشه آماده باش ایستاده تا به تلنگری ، بی اجازه ، در قلمروی سرزمین تو بتازد... کسی که یک اشاره ی کوچک به "او" و تمام متعلقاتش کافی است تا تورا پرت کند به اعماق لحظه هایی که دلت میخواستش... کافی ست اسم و فامیل مشابه ش را ناغافل بشنوی...یا چشمانت به سایه ی هم قامتش بیفتد که از لا به لای شلوغی های پیاده رو به سمت ِ تو میآید و قفل شوی در لحظه...نیم رخی را در ماشینی که گذر کرد و رفت ببینی و زیرِ ِ لب بگویی "خودش بود؟! " یا در بی وقت ترین هنگام که سوار ِ زندگی میروی عطر ِ آشنای رهگذری که از کنارت گذشت دست و پای رفتنت را میبندد و با خودت میگویی : چه آشنا بود این عطر...! نکند... ... ...!
... مانند یک فوت می ماند که گرد و خاک ِ کتاب خاطراتی که در ذهنت جا گذاشت را به هوا پخش میکند و لعنتی...باز هم این "او"ی لعنتی ... سرک میکشد در این دنیای تار عنکبوت گرفته ی منزوی که خودت در و پنجره اش را بسته ای و قفل کردی...
همان کسی که یک زمانی "تو"ی تمام ترانه ها بود و حالا به دلگیری ِ بودن و نبودنِ جان به لب آورنده اش ، شده "او" ی تمام ترانه ها و عاشقانه های دلگرفته!
هیچ قاصدکی توان ِحمل این بار دلتنگی و دلگیری ِ بی اجازه ی توءامانش را ندارد  که برداردش و ببردش پرتش کند به یک مقصد نامعلوم...به جزیره ای ناشناخته...به ناکجا! تا کمی از بار روی دوش زندگیم کم شود...تا شاید بالاخره بتوانم "تو"ی دیروز را که حالا "او"ی مجهولیست میان ِ "آنها" ی ناشناس گم و گور و کنم...تا این بار که دیدمش...شاید..شاید...شاید بتوانم به خاطرش نیاورم و مثلِ یک غریبه از کنارِ  هم بگذریم...‏
 

 





:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: